De ce Nokian ?
Prima anvelopa de iarna din lume, Kelirengas, care a fost dezvoltata si produsa de Nokian Tyres a aparut in 1934. Predecesoarea sa, renumita Hakkapeliitta, a fost proiectata pentru camioane si pentru utilizare pe drumuri cu cantitati mari de zapada, care sunt foarte rar curatate. Canelurile puternice ale profilului au oferit suficienta aderenta pe drumurile cu zapada, facand astfel inutile lanturile, din moment ce "franarea este mai eficienta, iar virajele pot fi facute fara derapaje", asa cum transmitea reclama de la acea vreme.
Inspirata de Kelirengas, Hakkapeliitta a fost proiectata pentru vehicule cu pasageri care, ca si pneurile pentru camion, s-a confruntat cu aceleasi dificultati pe carosabilul alunecos. Prima varianta a acestui pneu s-a numit Lumi-Hakkapeliitta .
Prima anvelopa proiectata pentru constructie cu tinte a fost Kometa-Hakkapeliitta in 1961. Anvelopele de iarna cu tinte si-au castigat locul in mintea conducatorilor auto in 1963, cand toti participantii care au terminat pe podium cursa de la Monte Carlo au avut vehicule echipate cu anvelopele Hakkapeliittta.
Astazi 80 de ani mai tarziu Nokian vine cu sistemul de tinte retractabile. Cu o simpla atingere de buton, conducatorii auto pot sa aduca tintele pe banda de rulare, obtinand o aderenta net imbunatatita. Cand tintele nu sunt necesare, ele pot fi retrase in anvelopa.
PS Nokian detine recordul mondial de viteza pe gheata - 335.71 km/H cu Hakkapeliitta 8. Testul s-a realizat in golful Bothania iar masina a rulat cu peste 93 de metri pe secunda pe pista de gheata, iar tintele au atins gheata de 43 de ori pe secunda.
Nokian detine si precedentul record de viteza 331,61 km/h precum si cel obtinut cu un vehicul electric 252,06 km/h .
Va putem oferi din stoc si la comanda orice model Nokian pentru orice tip de autoturism.
Mai multe detalii www.revizieOPEL.ro |