Chiar daca esti un mare pasionat al masinilor si stii totul despre piese auto, jante, anvelope, motor sau cei mai mari producatori auto ai lumii, cu siguranta nu stii toti termenii care sunt folositi in acest domeniu. Din acest motiv, revizieopel.ro iti prezinta cei mai folositi termeni auto si explicatia fiecaruia in parte, in asa fel incat, ori de cate ori te lovesti de un astfel de termen, sa stii exact ceea ce inseamna:
ABS. Este abrevierea expresiei Antilock Braking System si reprezinta un sistem care impiedica pierderea controlului masinii, in momentul in care este apasata frana, iar suprafata pe care se circula este alunecoasa. ABS-ul este bazat pe senzori montati pe roti, care reduc presiunea de franare, actionand asupra rotii care se invarte cel mai incet. Vei descoperi ca exista sisteme ABS cu doua, 3 sau 4 canale.
Absorbitor de socuri. La o masina mai veche, ori de cate ori suspensiile sunt puse la incercare, acestea declanseaza niste oscilatii, denumite socuri. Absorbitorul transforma aceste oscilatii in caldura, reducand foarte mult socul produs de ele;
ACC. O alta abreviere, care de data aceasta vine de la Adaptive Cruise Control, sau control adaptabil de croaziera. Acest dispozitiv este unul destul de futurist, reusind sa adapteze viteza masinii la viteza celorlalti soferi din trafic si sa ofere o distanta potrivita intre vehicule;
Airbag. Cu siguranta, toata lumea stie ce este acela un airbag, insa o definitie a sa este bine venita. Practic, un airbag este o perna de aer care ofera siguranta in caz de accident. Aceasta perna impiedica soferul sa se loveasca de bord, in momentul unui impact gonflandu-se. O masina poate fi dotata cu mai multe airbaguri, insa acestea se declanseaza doar in momentul in care exista un impact in zona lor;
Alezaj. Daca auzi de alezaj si nu stii ce inseamna, trebuie sa stii ca acest termen se refera la diametrul pe care il are cilindrul unui motor cu piston, ce functioneaza cu benzina. Un alezaj mare inseamna o capacitate cilindrica mai mare, in timp ce un aleza mic, inseamna, evident, o capacitate cilindrica mai mica. Un alezaj se poate mari, iar procedeul prin care se face asta se numeste realezare;
Alternator. Cu siguranta ai auzit in stanga si in dreapta, soferi care se plang de probleme cu alternatorul. Acest alternator este un dispozitiv extrem de important pentru autovehiculul tau, deoarece transforma energia rotationala in CA ( Curent alternativ). Datorita lui, functioneaza tot sistemul electric al masinii si tot datorita lui se incarca si bateria;
Ambreiaj. Desi doata lumea stie ce este o pedala de ambreiaj si unde se afla aceasta, este posibil ca o parte dintre oameni sa nu stie cu exactitate ce face un astfel de dispozitiv. Rolul sau este de a transfera puterea de la cutia de viteze catre roti. Mecanismul ambreiajului este alcatuit dintr-o serie de placute care dispun de material pentru frictiune. Acestea transfera energia de la motor, catre puntea tractoare. Ambreiajul poate fi gasit si sub forma hidraulica, transferul intre dispozitive fiind realizat pe baza unui fluid. Ambreiajul hidraulic este construit dintr-un ventilator de intrare si unul de iesire, ambele fiind inchise intr-o carcasa plina cu ulei.
|