Logo Logo
AUTENTIFICARE
Adresa de e-mail:
Parola:
Am uitat parola | Cont nou
Bara Albastra
Consultanta telefonica dedicata: TELEKOM : 0765.676.952 / ORANGE: 0754.693.510 / VODAFONE: 0733.33.67.35
Bara Albastra
PIESE AUTO |  CONTACT MAGAZIN |  CONTACT SERVICE |  PRODUSE |  LOGIN |  CERERE OFERTA  |   BONUSURI
SERVICE AUTO   |  OFERTE PROMOTIONALE
Bara Albastra
Categorii

Istoria marcii Opel

Adam Opel, fondatorul marcii din Russelsheim, a debutat in industria auto prin largirea gamei de echipamente pe care le construia la fabrica sa. Initial, Adam Opel fabrica biciclete si a trecut ulterior la masini de cusut. Productia de automobile a inceput in anul 1899, cand Adam Opel a semnat un contract cu fermierul Friedrich Lutzmann, din Dassau, Germania. Impreuna, cei doi au inceput sa produca automobile la fabrica lor din Anhalt. Cei doi fii ai lui Adam Opel au lucrat apoi in parteneriat cu Lutzmann si au dezvoltat primul lor automobil, care era produs la noua lor fabrica din Russelsheim. Primul model de creatie 100% Opel s-a intitulat Lutzmann. In 1901, Adam Opel se separa de Lutzmann si semneaza un contract cu francezul Alexandre Darracq. Impreuna, au produs modele Darracq si le-au vandut sub marca Opel-Darracq. Aceste modele aveau caroserii Opel montate pe sasiuri Darracq. Marca Darracq a fost cumparata ulterior de catre italienii de la Alfa, care i-au schimbat numele in Alfa Romeo. Tot in anul 1901, Opel a construit prima motocicleta. Iar modelul Opel 10/12 hp (primul model al fratilor Opel) a debutat la Salonul Auto de la Hamburg in toamna anului 1902. In 1909, Opel a construit modelul 4/8 hp. Acest model era cunoscut in Germania ca fiind "masina doctorului" si a devenit extrem de populara printre acestia. Doctorii apreciau fiabilitatea si robustetea modelului si il foloseau pentru a face vizite la domiciliu. Productia de masini de cusut Opel a fost oprita in anul 1911 din intamplare, deoarece fabrica a fost incendiata in acel an si a ars aproape in intregime. Din acel moment, Opel a hotarat sa se concentreze pe productia de automobile. Pana in anul 1914, Opel devenise cel mai important producator de automobile din Germania, iar in anul 1920 a fost primul producator german de masini care a incorporat o linie de asamblare in fabrica sa. General Motors a cumparat 80% din actiunile Opel in anul 1929, si a creat prima banca a unui producator de automobile din Germania. Aceasta banca avea rolul de a finanta investitiile si vanzarile in rate. Doi ani mai tarziu, GM a achizitionat restul de 20% din actiunile Opel si a transformat compania intr-o filiala a General Motors. La acea vreme, cei 13.000 angajati Opel produceau 500 de automobile si 6.000 biciclete zilnic. Opel este primul producator de automobile din lume care a creat o masina de productie cu o caroserie autoportanta. Acest lucru se intampla in anul 1935, iar modelul in cauza era Opel Olympia. Aceasta proprietate a fost patentata de Opel, care a realizat unul dintre cele mai importante inovatii din istoria automobilelor. Anul 1937 a reprezentat sfarsitul productiei de biciclete pentru fabricile Opel, care devenisera cele mai mari uzinede acest gen din lume. Liniile de productie de biciclete au fost vandute companiei NSU, care a fabricat ulterior si automobile. De-a lungul timpului, sigla Opel nu a ramas neschimbata. Pana in 1937, logo-ul Opel era un Zeppelin amplasat intr-un cerc. Acest simbol a fost schimbat deoarece zeppelin-urile nu mai erau un mijloc de transport apreciat, moment in care Opel a trecut la noua sa sigla, care semnifica un fulger. Fulgerul a fost ales datorita celui mai celebru model de la acea vreme al producatorului german – camionul Opel Blitz. Pana la lansarea lui Insignia, sigla Opel a ramas aproape neschimbata. Introducerea lui Opel Insignia a dus la incorporarea literelor "OPEL" in sigla, care a primit un aspect tridimensional. In anul 1941, Opel nu a produs nicio masina, desi in 1940 au fabricat 5.420 unitati, iar in 1939 au produs 90.858 automobile. Anul 1942 a fost la fel de nefast ca 1941, doar 3 automobile iesind pe poarta fabricii Opel in acel an. Cel mai trist an din istoria interbelica a lui Opel este cu siguranta 1944, cand fabricile din Russelsheim si Brandenburg au fost distruse de bombardamentele aliatilor. Desi primul model postbelic Opel a fost un camion Blitz de 1.5 tone – fabricat in 1946, productia a revenit la nivelul normal abia in anul 1951, cand Opel a introdus modelul Kapitan. La finele celui de-al doilea razboi mondial, sovieticii au dezasamblat linia de productie a lui Opel Kadett. Linia de fabricatie a lui Kadett a fost mutata in Rusia, iar acesta a fost transformat cu forta in Moskvich 400/401. Opel a fost cel mai mare producator de automobile din Germania in anul 1972, cand avea o cota de piata de 20.4%. Intre anii 1976 si 1980, modelele fabricate de Isuzu erau vandute sub sigla Opel pe unele piete, fara ca intre masinile fabricate de cele doua marci sa existe vreo legatura. Colaborarea dintre cei doi producatori a continuat ulterior, cand Isuzu a furnizat motoare diesel pentru anumite modele Opel din anii 1990, cum ar fi Opel Astra 1.7 DTI. In anii 1980, Opel a fost primul producator german care a introdus un convertor catalitic pe toate modelele sale alimentate cu benzina. Opel a fost primul producator de automobile german care a introdus un sistem de siguranta cu tetiere active pentru scaunele din fata ale modelelor sale. A fost vorba de Astra, Zafira, Vectra si Omega. Opel este primul producator german care si-a dechis o fabrica de asamblare in Polonia, fiind urmat ulterior de catre alti producatori din Germania. Opel a creat un nou segment de nisa in anul 2000, cand a inceput productia modelului Agila. La acea vreme, Opel Agila era un microvan, primul model de acest gen din Germania. Opel Agila A este derivat din modelul Suzuki Wagon R. Sloganul "Das Auto", utilizat astazi de Volkswagen, a fost folosit pentru prima data de Opel si se referea la Opel Kadett B, model lansat in anii '60. Modelele Opel au fost vandute pe numeroase piete cu diferite nume. Spre exemplu, in Statele Unite ale Americii modelele Opel erau vandute sub sigla Saturn, desi intre anii 1958 si 1975 acestea au fost vandute chiar sub sigla Opel de catre dealerii Buick. In Australia, modelele Opel sunt vandute sub sigla Holden, pe cand in America Latina acestea sunt vandute sub sigla Chevrolet. Unele modele Opel au fost vandute in Statele Unite ale Americii chiar si sub sigla Pontiac, Pontiac Solstice fiind echivalentul american al lui Opel GT.

CONTINUA
 
 
 
Cum cumpar?
Revizieshop.ro iti ofera piese auto online destinate marcii Opel si nu numai. Iti oferim frecvent promotii, piese auto ieftine si piese auto opel de calitate.
+Mai multe detalii
Date livrare
Selectati din lista de adrese disponibile adresa la care doriti sa va fie livrata comanda. Daca doriti livrarea la o alta adresa completati formularul "Adauga o adresa".
+Mai multe detalii
Confidentialitate
Datele Dumneavoastra personale vor putea fi transmise autoritatilor in drept cu scopul verificarii tranzactiilor comerciale sau altor autoritati in drept...
+Mai multe detalii
 
 
Compari.ro - ghid autentic de shopping


x

Cu acordul dvs., noi și partenerii noștri folosim cookie-uri sau tehnologii similare pentru a stoca, accesa și prelucra date personale precum vizita dvs. pe acest site web. Puteți să vă retrageți consimțământul sau să vă opuneți prelucrării datelor bazate pe interes legitim în orice moment făcând clic pe „Aflați mai multe” sau în Politica noastră de confidențialitate de pe acest site web. Confidentialitate

Accepta